Διακρίσεις/Βραβεύσεις, Δραστηριότητες, Μαθητές/Μαθήτριες, Νέα/Ανακοινώσεις

“Ζωντανή Βιβλιοθήκη” – Πανελλήνια Διάκριση για την “Ποιοτική Εκπαίδευση”. Διασχολική συνεργασία 5ου και 10ου Γυμνασίου Λάρισας.

[Σχολικό Έτος 2018/19]

Μία ξεχωριστή πανελλήνια διάκριση απέσπασαν το 5ο και το 10ο Γυμνάσιο Λάρισας στο πλαίσιο διασχολικής συνεργασίας του πολιτιστικού προγράμματος “Είμαστε Διαφορετικοί, αλλά όχι … Αδιάφοροι!”.

Η διάκριση αφορά τη συμμετοχή των σχολείων στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό “Bravo schools– Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο” για το βιωματικό τρόπο προσέγγισης του προγράμματος χρησιμοποιώντας τεχνικές εκπαιδευτικού θεάτρου. Η τεχνική με τίτλο: «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» βραβεύτηκε, ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση ανάμεσα σε 738 προσεγγίσεις στον Παγκόσμιο Στόχο 4 – «Ποιοτική Εκπαίδευση», ένας από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Το σχολείο μας εντάσσεται πλέον στο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ κάθε μαθητής ορίζεται ως πρεσβευτής αυτών των στόχων.

Οι μαθητές και των δύο σχολείων που συμμετείχαν στο καινοτόμο πρόγραμμα προσέγγισαν με τρόπο βιωματικό τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και μέσα από τεχνικές εκπαιδευτικού θεάτρου επικεντρώθηκαν στην αποδοχή της διαφορετικότητας και την εξάλειψη κάθε μορφής βίας και ρατσισμού.

Η “Ζωντανή Βιβλιοθήκη” είναι μία από τις ποικίλες τεχνικές βιωματικής προσέγγισης που επιλέχτηκε από τους μαθητές του προγράμματος και περιλαμβάνει την ανάγνωση μιας σειράς λογοτεχνικών βιβλίων με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες, τα άτομα με αναπηρία, τις φυλετικές, θρησκευτικές μειονότητες. Πρόκειται για ένα είδος βιβλιοθήκης όπου δε δανείζει βιβλία, αλλά οι εθελοντές μαθητές εκθέτουν τον εαυτό τους σε ανάγνωση. Αρχικά, ένας μαθητής μελετά το βιβλίο και στη συνέχεια το παρουσιάζει είτε με τρόπο θεατρικό είτε με ανάγνωση αποσπασμάτων στους μαθητές του προγράμματος αλλά και σε όλους τους μαθητές του σχολείου. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές γίνονται συμμέτοχοι, βιώνουν τις καταστάσεις του βιβλίου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πρωταγωνιστές ή τα άλλα πρόσωπα, συμμετέχουν στην επιλογή του τέλους της υπόθεσης αποδίδοντας ακόμη και διαφορετικό από αυτό του συγγραφέα. Κατά βάση, με την τεχνική αυτή όλοι οι μαθητές έχουν “διαβάσει” με έναν διαφορετικό τρόπο το βιβλίο!

Διασχολική συνεργασία 5ου-10ου Γυμνασίου Λάρισας: “Είμαστε Διαφορετικοί, αλλά όχι … Αδιάφοροι!” – 2018/19
“Ζωντανή Βιβλιοθήκη”
Βιωματικό εργαστήρι “Είμαστε Διαφορετικοί, αλλά όχι … Αδιάφοροι!” – Πορταριά Πηλίου, 2018/19
“Ο Διάδρομος της Συνείδησης” – τεχνική εκπαιδευτικού θεάτρου – Πορταριά Πηλίου, 2018/19

Σχετικά Άρθρα